SIG for informatikkens relation til andre fag
It-vest har etableret en række særlige interessegrupper (SIG) med fokus på, hvordan computationelle metoder som et nyt sprog – en ny kulturteknik – kan forny (undervisning i) fag.
Grupperne er åbne for undervisere, forskere og andre interesserede fra alle uddannelsesniveauer, uanset om den primære interesse ligger i grundskole, ungdomsuddannelse eller videregående uddannelse og uanset deltagernes faglige afsæt.
En række eksperter fra vidt forskellige fagområder har påtaget sig at indgå i grupperne som ledelsesteams, så der er sikkerhed for, at gruppernes drives af dybt engagerede og kompetente folk.
Herunder præsenteres de syv SIG med link til de lukkede kommunikationsfora på LinkedIn, hvor du kan melde dig til at deltage i grupperne.
- SIG: Agentbaseret modellering:
Ledelsesteam:- Arthur Hjort, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Line Have Musaeus, videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Jonas Ørbæk Hansen, Ungdomsuddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Louise Wulff, Ungdomsuddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- SIG: Almene humanistiske fag
Ledelsesteam:- Mads Rosendahl Thomsen, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Mark Grimshaw-Aagaard, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Christel Rasmussen, Grundskole, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- SIG: Matematik
Ledelsesteam:- Morten Misfeldt, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Niels Lauritzen, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Laila Bo Muhs, Grundskole, LinkedIn
- SIG: Musiske-æstetiske fag
Ledelsesteam:- Lisbet Tarp, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Chris Askholt Hammeken, Ungdomsuddannelse / LinkedIn
- Anja Emilie Madsen, Grundskole, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- SIG: Naturfag
Ledelsesteam:- Rikke Frøhlich Hougaard, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Hans Otto Uldall Fynbo, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Solveig Skadhauge, Ungdomsuddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Maria Damlund, Grundskole, LinkedIn
- SIG: Samfundsfaglige og merkantile fag
Ledelsesteam:- Camilla Kølsen Petersen, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Arthur Hjort, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Christian Aalborg Frandsen, Ungdomsuddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- SIG: Sprog
Ledelsesteam:- Mads Rosendahl Thomsen, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Line Krogager Andersen, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Ana Kanareva Dimitrovska, Videregående uddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
- Jacob Stenløkke Bendtsen, Ungdomsuddannelse, LinkedIn / arbejdspladsprofil
Hold dig opdateret
Skriv dig op til SIG nyt og få nyheder i din indbakke, når der er faglige aktiviteter inden for dine interessefelter.
Tilmeld dig her.
Kursus for gymnasielærere
Computermodeller og kreativ modellering i din faglige undervisning
Kurset støttes af Novo Nordisk Fonden. Deadline for ansøgning er 9. oktober 2024
Kommende webinarer
2024:
22. oktober: Leading While Learning in an Age of AI: Practical Guidance and Policies.
11. december: When AI writes for you
Afholdte webinarer
2024:
13/5: Gentænk skolen – ikke bare eksamen
2/5: Co-Intelligence: AI and Instruction
11/04: Generativ AI: Anvendelsesmuligheder og implementering i uddannelsesmiljøer
14/3: Kunstig Intelligens og ChatGPT: Hvordan virker det, og skal vi bare opgive undervisning og eksamen?
1/2: Undervisning med ABM og elevers læring
9/1: Ekspertgruppen om ChatGPT og prøver: Foreløbige anbefalinger og det videre arbejde
2023:
30/11: Pædagogiske erfaringer med generativ AI
31/10: SMK Connect – når digitale ressourcer og dialogisk undervisningspraksis mødes
26/10: AI-forordningen: Indhold, krav og konsekvenser for uddannelsessystemet
4/10: Generative Artificial Intelligence: Challenges and Opportunities for Education
Baggrundsinformation og ressourcer
Her finder du diverse baggrundsinformationer og ressourcer om informatik og informatikkens relation til andre fag.
Denne side er senest redigeret 3. maj 2024.